maandag 1 september 2014

Jacob - full option

Ik ben momenteel helemaal in to Zonen09 patronen, zoveel is duidelijk.

Nieuwe opdracht; winterse jacobbroeken maken voor de zonen. 
De zoektocht naar winterse stoffen, midden in de zomer, was niet evident. Ik zocht iets lekker gezellig en warm in een mooie kleur en/of print. Voor broeken kies ik meestal effen kleuren of bescheiden prints. Da's t makkelijkste combineerbaar met de drukke t-shirts, hemdjes en truien die ze hier meestal dragen. 

Laatst ontdekte ik Shetland flanel, mooi zacht flanel met een visgraatmotief. Vaak omschreven als herringbone flanel. Op fabric.com vond ik verschillende leuke kleuren. Let wel, importkost moet je nog aan de deur bijbetalen als UPS levert. 

Na eerst het patroon en de uitleg gelezen te hebben besloot ik om een full option Jacob te maken. Eentje met rits, open gulp, steekzakken en bolzakken, omdat ik niet goed kon kiezen. Maxim koos de oranje flannel en mama maakte een broek op maat, want Maxim heeft niet de ideale maten ;) Ik ging uit van de 4 jaar na het opmeten maar de taille heb ik verhoogd en de broek heb ik verlengd want van lengte had hij een 6 nodig. (op de foto's nog niet omgezoomd, eerst passen! )


op model (hij had toevallig net vandaag een bijpassende smafolkshirt aan,
zou er iemand graag oranje zien?) Nog een beetje ruim maar t is nog geen winter ook he!
De 4 jaar is dus nog steeds te breed voor mijn 4 jarige, gelukkig zit er in de jacobbroekjes een aanpasbare elastiek.


1 opmerking: