zondag 3 augustus 2014

ontwerp eens een babykleedje

Dit mooie stofje lag al een tijdje te wachten op een patroontje.
De zoektocht naar een leuk jurkje in een maatje 56 of 62 is al enige tijd bezig maar levert weinig op.
Misschien zocht ik niet juist maar ik vond in ieder geval niets dat aan mijn wensen voldeed.

Het moest een echt jurkje worden, met cirkelrok. Dus dan tekenen we maar zelf wat he...
Tijdens het bladeren in de naaiboeken (die meestal maar patronen hebben vanaf een 92, een schande! ;) ) viel mijn oog al meerdere keren op de SVDZ jurk met boog. Kenners zullen direct de gelijkenissen zien. Het orginele patroon verkleinen was onbegonnen werk (zo ver gaat mijn kunnen niet) dus startte ik met de maten van een a-lijn kleedje maat 62 over te nemen voor t bovenstuk. Een simpel cirkelrokje eronder en klaar is kees.

Mijn model past er in ieder geval in!

Patroon; eigen ontwerp
Stof: giraf blauw van Makower (gekocht bij klijntje)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten