woensdag 18 mei 2016

getest - Billie Zonen 09

Samen met mij zochten honderden jongensmama's jarenlang achter het ideale t-shirt patroon voor hun zonen, het was niet makkelijk om een goed patroon te vinden voor een perfect zittende t shirt. Gelukkig bracht Zonen 09 daar enige tijd geleden verandering in met hun billie patroon. Een veelzijdig patroon waar je eindeloos mee kunt variƫren.

Ik koos het gewone basispatroon met ronde kraag, zonder borstzak. Tijdens het proces krulde de tricot van de mouwtjes heel de tijd op, t was alsof het me iets duidelijk probeerde te maken, die opgekrulde mouwtjes stonden wel leuk. Dus maakte ik een rolboordje aan de mouw, ideaal in deze fijne tricot. De kraag werkte ik af in dezelfde tricot, ipv in boordstof, onderaan werkte ik af met een tweelingnaald.

Ik koos van maat een 9/10 jaar, normaal draagt Maxim een 7/8 maar ik hoorde dat ze klein vallen, nu dat wil ik toch even graag nuanceren, ze vallen niet ruim omdat het ook geen ruim model is, de shirt moet eigenlijk slim fit zijn (zoals ik het graag heb), dus de 9/10 is wel wat ruim, maar gelukkig draagbaar, en kan dan lekker lang meegaan :)

Zoals we gewoon zijn van zonen 09 is het patroon zeer gedetailleerde en haalbaar voor elke naaister. De t-shirt zat snel in elkaar, toch leuk zo snel even een t-shirtje maken terwijl het even stil is in huis?

Mijn paardenfan is alvast terug blij :)


Stof:  Native Wild Horses jeans Mies&Moos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten