zaterdag 21 mei 2016

2 hypes in 1

Als ik de vele facebookgroepen mag geloven dan is dit patroon dé hype van het moment. De candydress van La Maison Victor. Het patroon staat is editie 1/2014. Het magazine is helaas nergens meer te krijgen maar sinds kort werd het patroon opnieuw uitgebracht op kooppatroon, voor wie mee wil met de hype. Nu, normaal ben ik niet zo hype gevoelig, maar de candydress staat al sinds 2014 op mijn to sew lijstje, maar de dochter draagt nu pas een 2 jaar dus moest het even wachten. Ik maakte nu wel reeds de 3 jaar gezien ze nogal kort vallen, en ze meer dan genoeg heeft in een 2 jaar, maar als ik t resultaat zie, misschien maar best dat ik voor de 3 jaar ging.

Ik deed wel wat aanpassingen aan het patroon, zo dubbelde ik de mouwen, zodanig dat ze gevoerd zijn, en plaatste ik een paspellintje aan de rand. Ik zorgde voor een klein belegje aan de hals, omdat je het dan toch net iets mooier kunt afwerken naar mijn gevoel. De zakjes kregen ook een paspel accentje. Het koordje maakte ik een vlechtje van katoenwol bij gebrek aan fuchsia koord.

Een andere hype waar ik wel graag aan mee doe is de zwart wit mode die momenteel de straten vult. En al zeker als dat zwart wit een mooi kleurrijk detail krijgt :)

Eerlijk? Het hoofddoel van mijn naaiactiviteiten is om originele kleren te maken voor mijn gezin, niet om hypes te volgen, maar misschien is het combineren van 2 hypes dan wel weer origineel? Ik ga me er in elk geval geen zorgen over maken.







1 opmerking:

  1. Ik ben ook een van de gelukkigen die deze LMV in huis heeft 😄. Ik vind het jurkje ook super tof om maken al werkte ik het ook meer af dan in het oorspronkelijke patroon. Ik vind jouw versie ook super!

    BeantwoordenVerwijderen