woensdag 7 oktober 2015

een 'herfstig' rimpelrokje

We kunnen er niet omheen, de herfst deed zijn intrede. Tijd dus om de vrolijke zomerkleedjes in de kast te vervangen door herfstkleurtjes.

Zot van speciale prints, ging ik op zoek naar een mooie eekhoornprent. Na het nodige zoekwerk vond ik de ideale voor op een rokje voor miss. Bestellen deed ik bij spoonflower, mijn favoriete shop als het op speciale stofjes aankomt. Gezien het iedere keer een zoeken is welke stof ik nodig heb bestelde ik dit keer een stalenboekje. Had ik al veel vroeger moeten doen! De eekhoorns werden geleverd op 'Satin', behoorlijk blinkende stof (en glad om te verwerken) maar al bij al tevreden met het resultaat.

Als patroon nam ik de stofdelen van het lotta rokje van compagnie M. Gewoon omdat ik weet dat dat mooi valt bij onze meid. Maar ipv de tailleband hield ik het op een snelle boord uit boordstof. Vlug klaar en zo leuk!

Laat de herfst maar komen!



 dansen maar!

1 opmerking: