zaterdag 4 november 2017

Omdat zonen ook leuke spullen verdienen

Het is jullie hoogstwaarschijnlijk wel al opgevallen, de laatste tijd wordt er hoofdzakelijk voor onze kleine sprot, de ukkepuk, het kakkersnet genaaid. Af en toe hoorde ik eens wat gegrom van de 2 zonen des huizes, dat ik alleen voor zus iets maakte, en waarom zij nooit iets krijgen enzovoort enzovoort. Nu, we moeten wel even duidelijk maken dat hun kasten mooi gevuld zitten met allerhande leuke kleren die ze zelf uitkozen dus eigenlijk valt er niet te klagen. Al begrijp ik wel dat ze  ook stiekem wel eens wat dat door mama gemaakt is willen dragen. Na de eerste herfstdagen werd duidelijk dat de oudste, Victor, wel wat truien kon gebruiken. Ik weet niet of jullie dat ook vinden, maar op een bepaalde leeftijd (hij is nog maar 8 maar voelt zich 14 bij momenten) is het niet meer zo evident om leuke dingen te maken, die niet te kinderachtig zijn, niet te volwassen, niet te mainstream maar ook niet te opvallend. Geen gemakkelijke opdracht leek me.

Ondertussen zag ik via alle sociale media kanalen mensen uitpakken met hun bobbinhood creaties. Bobbinhood is een systeem dat zeefdrukken net dat makkelijker en toegankelijker maakt. Gezien ik zelf nog geen zeefdruk heb en van het jaloerse type ben (nvdr; ondertussen wel ;) ) sneed ik met mijn cameo silhouette vinyl uit en stempelde ik met gouden textielverf op een oranje sweaterstofje. De zoon mocht kiezen welk motiefje het ging worden, gezien hij zot is van panthers werd het een panter. Ik nam een eenvoudig sweaterpatroon uit een of andere knippie en verknipte het voorpand en de mouwen om hier en daar wat gepimpte stof toe te voegen. De trui was eigenlijk een testje, maar de zoon is alvast fan.

Als 2e trui rolde er een hoodie van onder mijn machine. Ik gebruikte een knippie patroon en koos voor een rekbare jacquard. De perfectionist in mezelf zorgde ervoor dat alle lijntjes mooi doorlopen. 
Nog een toppertje in de kast! 

Nu nog de andere zoon verwennen met wat moois... 

PS. Victor koos al een aantal andere stofjes uit om meer truien te maken, de emma trui en de nieuwe sweater uit Stof Voor Durf het Zelvers 3 staan alvast op het programma. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten