zaterdag 4 november 2017

Let's 'thrinning' and swimming

Al ruime tijd staat er zwemkledij op mijn to sew lijstje. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik het niet goed aandurfde. Pasvorm van zwemkledij is uitermate belangrijk, niemand wil natuurlijk zijn zwembroek verliezen op die spectaculaire glijbaan. Ook stofkeuze is cruciaal bij dergelijke projecten.
Mijn kroost wou graag eens met hun drietjes in dezelfde print rondlopen, ze vinden dat precies wel grappig, net zo makkelijk voor mij want dan hoefde ik maar 1 stofje te zoeken. Zoals vaak eindigde mijn speurtocht naar het ideale stofje op spoonflower, wat een luxe is dat toch dat elke print op tientallen verschillende materialen geprint kan worden. De jongens kozen en de meisjes volgden. Voortaan zouden ze zich als een vis, euh sorry orka, in het water voelen. Ik koos ervoor om de print te laten drukken op sports lycra, toen de stof thuis aankwam voelde ik direct dat het goed ging komen. De lycra is stevig, voldoende dik en voelt erg kwalitatief aan.

Voor de jongens gebruikte ik dit gratis patroon, al voegde ik er wel een lintje aan toe met knoopje aan de binnenzijde, je weet maar nooit hoe hevig die glijbanen worden. Ik nam hun gebruikelijke broekmaten. Voor de dochter nam ik het patroon van de dromenfabriek met mooie gekruiste bandjes voor al het plonsgeweld, niets zo lastig aan zwempakbandjes die afzakken als je net een achterwaartse salto wil maken ;) Ik maakte een 4 jaar voor mijn 3,5 jarige. De 3 had ook groot genoeg geweest blijkt nu. Trouwens, merkte je al dat de bandjes wit zijn en niet in de print? Ik gebruikte de onbedrukte boord van de stof voor boordjes en lintjes.
Ik vind ze alvast geslaagd maar oordeel gerust zelf.






Ps. ik haalde het zwempakje en de 2 zwembroeken uit 1 yard stof en heb zelfs nog wat over voor een bikini of zo ;) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten