woensdag 9 januari 2019

Little black dress - Ruby jurk LMV 1/2019

Vol goede moed begon ik aan de Ruby Jurk. De lap 'zijde' die nog in mijn kast lag leek ideaal. Achteraf bleek dit echter niet het geval ... Dus alvast een tip; wil je de Ruby jurk maken, neem dan een zéér soepele jurk voor een perfect resultaat. Maatvoering en uitleg zijn, zoals we gewoon zijn van La Maison Victor, duidelijk en correct.

Gezien het zwart vlak (in een maat 48) nogal wat is doorbrak ik het geheel met gouden accenten.
De onzichtbare elastiek in de taille verving ik door een zichtbare gouden elastiek. De hals werkte ik af met gouden paspel.

Best wel tevreden met het resultaat, alleen jammer dat de jurk niet valt zoals verwacht. Zit er een tante Kaat onder mijn lezers? Zou veelvuldig wassen helpen tegen de stijfheid van de stof? Of iemand de ultieme tip?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten