zondag 13 januari 2019

Getest - Odette shirt

Deze week rolden er 2 Odette shirts vanonder mijn naaimachine. Zoals gedacht ging dat verbazend makkelijk en snel. De Odette shirt is een patroon van La Maison Victor dat uitkwam in 2017 maar ook gratis te downloaden is op hun site. Ook voor beginners is dit een leuk projectje.

De stofjes haalde ik in de Stoffenkamer (ik moest daar in de buurt zijn voor mijn werk, altijd een aanrader om er eens binnen te springen en weg te dromen tussen al dat moois, en geef toe: ik kocht maar 2 stofjes, da's toch superflink he). Het okerkleurig stofje is een soort tensil, het heeft een hoge aaibaarheidsfactor en draagt lekker comfy. Het mintkleurig stofje heeft een hele fijne streep en is een iets stevigere tricot van Stenzo Textiles, ideaal voor een werkdag (of zonnige vakantiedag). Ik durfde het aan om maar 1 meter van beiden aan te kopen, ook al schrijft het magazine voor dat je voor een 48 veel meer nodig zult hebben. En ja hoor, ik had nog over zelfs, het kan dus gerust uit 1 meter net zoals de kleinere maatjes.




Ik maakte naar goede gewoonte een 48, jaja die goede voornemens en fitnessprestaties zorgden er nog niet voor dat ik een maat kleiner moet maken 😂. Niet alle patronen vallen even goed mee in een grotere maat maar deze shirt past iedereen. Al heb ik voor mezelf liever dingen met een diepere hals uitsnijding maar als gewone t-shirt is dit het perfecte patroon. De volgende waag ik me misschien wel nog eens aan een printje ... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten