maandag 23 april 2018

Let’s sti(c)k together - c’est le printemps

Het is even geleden dat er een berichtje van mij op de blog verscheen maar nu de lente duidelijk van zich liet horen werden verbouwingen even gepauzeerd en kroop ik eindelijk nog eens achter de naaimachine.

Ik blogde reeds vroeger een bericht over mijn deelname aan let’s sti(c)k together en ook deze keer was de aankondiging voor een lentecreatie de welgemeende schop onder mijn kont, merci daarvoor Marjolein! De opdracht luidde als volgt; maak een creatie met een buitenlands patroon, een hoge dosis lentegevoel en een leuk detail.

De hibiscus blouse van Ikatee stond al langer op mijn lijstje. Ikatee is een op en top Franse patrooncollectie en heeft wel meer leuke ontwerpen te koop. Buitenlands patroon: ✔️. Sommigen onder jullie herkennen misschien de stof wel, het is stofje dat ook gebruikt werd in een La Maison Victor, al lag het stofje al langer in mijn kast dan het boekje. Nu, ik blijf het een erg mooi stofje vinden, met wat fantasie kan je er vanalles in zien, van uitwaaiende paardenbloemen (of blaasbloemen zoals mijn kinderen ze noemen), een collega zag er gezichten in en die dochter van mij gewoon gekleurde streepjes. Het voordeel van dit stofje is dat het vrijwel met alle kleuren te combineren valt.

Als 2e stuk van onze lente creatie koos ik een okerkleurige textuurstof. Roxanne vindt rokjes die draaien geweldig dus werd het een simpel rimpelrokje met een gouden elastiek, zonder patroon gewoon op het gevoel.

Wat ik eigenlijk helemaal over het hoofd had gezien was het detail, na wat denkwerk en een leuke foto van een vriendin zag ik het licht, dat ging mijn detail worden! Een simpel rekkertje werd omgetoverd in een leuk accessoire, wat zoiets klein kan doen aan je outfit hè. Dus detail ✔️
























Ik denk wel dat mijn outfit als lentewaardig bestempeld kan worden. 3x ✔️ dus. Op naar een volgend projectje!

Benieuwd wat mijn mede bloggers gemaakt hebben? Check hun blogs hier.
Marjolein - Flaflinko
Justine - Gezien bij Justine
Liesbeth - Draadjes
Davina - Woohoo by Davina
Joni - Yjonis blogt
Qwinta - Larth
Johanna - Two Owlettes
Sonja - Sewing à la Carte
Lesley - Frullemieke
Rineke - Plus 2 is 5!
Tamara - Lunatiek
Femke - Adivastyle
Marieke - Marieke Falderieke
Nele - OOYAmade
Sarah - Khadetjes
Anja - Stokstaartje doet het zo
Wendy - Noxeema
Lisette - Blogliesje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten