woensdag 1 juli 2015

Getest - Roodkapje uit 'Feest in't knutselbos'

Zoals jullie al weten werd mijn kleine meid vorige week 1 jaar. Helaas had ik nog geen tijd gehad (zie blog over juffentraktaties en uitdeelcadeautjes) om haar cadeautje te maken. Maar gelukkig beseft ze dat nu nog niet he ;) Maar een weekje later vond ik toch een gaatje in mijn overvolle agenda. Eigenlijk is het helemaal niet zoveel werk, zo'n popje maken.

Uit het boek 'Feest in't knutselbos' koos ik Roodkapje. 
Het patroon is duidelijk, de werkwijze makkelijk te volgen en je kunt je creativiteit de vrije loop laten, wat altijd plezant is natuurlijk.

En trouwens, het blijkt een ideale restjesverwerking. Ik volgde niet helemaal de werkwijze, gewoon omdat ik graag moeilijk doe. Ik maakte de volledige pop in huidkleurige katoen en naaide er dan de 'kleertjes' bovenop. Het boek schrijft het anders voor maar ik vond dit net iets handiger. Het resultaat is uiteindelijk hetzelfde. Als je wil kan je ook het jurkje en schoentjes los maken zodanig dat je de pop kan uitkleden, maar poppenschoentjes (en kinderschoenen) geraken hier wel eens verloren, slecht idee dus, maar het kan in principe wel. Het manteltje is dus wel een los kledingstuk.

Ik ben best tevreden met het resultaat, zou de dochter dat morgenochtend ook zijn? 



 Stoffen en knopen uit eigen voorraad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten