maandag 29 december 2014

getest - The Charlespants van Compagnie M.

Na enige tijd radiostilte ben ik hier nog eens met een getest patroontje. Gedurende de vorige maand zat ik niet stil, maar geheime swapcadeau's en kerstcadeau's konden/ mochten nog niet op het wereldwijde web terechtkomen ;)

Enfin, kerstvakantie, de ideale tijd om eens wat te naaien. Maxim was al een tijdje aan t zagen dat hij ook zo'n leuke salopette wou (zijn zusje kreeg er namelijk een super leuke van Kiekeboe ;) ) dus was de enige oplossing er eentje naaien, ah ja, want triestige kinderen daar kan ik niet tegen ...

The Charles Pants is één van de nieuwe patronen van Compagnie M. Een patroon met verschillende versies. Een broek, een short, een salopette met lange pijpen of eentje met korte pijpen. Keuze zat dus. Wij gingen dus voor de gegeerde salopette.

Maxim mocht in mijn stoffenmand duiken (en ja, duiken is echt nodig) en koos er een rode stretchjeans uit. Het contraststofje werd door de mama gekozen, ah ja, want die kids maken de meest eigenaardige combinaties. Mijn oog viel op een stofje van Soft Cactus met rood en blauw, ideaal!

Het patroon is erg duidelijk, maar door de verschillende opties heb je toch wat inzicht nodig. Maar zoals echte naaisters weten, patroonlezen is gelijk kaartlezen, alleen voor echte dames!

Het naaien ging vlotjes, een dagje werk met de nodige koffiepauzes tussenin (of voedingsmomenten voor de dochter en zonen ;) )

De naaidag eindigde met een grote teleurstelling, de broek is te klein.  Ik maakte een 6 voor mijn smalle 4 jarige en hij kan er maar net in. Hij valt dus wel erg klein uit. Gelukkig zit er stretch in ;) Maar de volgende ga ik toch nog eens goed uitmeten voor ik weer eens een te kleine broek maak.

Enfin, ik wurmde hem erin voor de fotoshoot ;) 3 uur later loopt hij er nog mee rond :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten