woensdag 4 oktober 2017

Milly dress - Stik Belgique Sew Along

Diep in mijn kast lag er een patroontje te wachten op een dochter met de juiste maten. Nu mijn madammeke de 3 jaar gepasseerd is past ze opeens in al die leuke patronen. Als baby/peuter was het een ware hel om leuke, niet babyachtige, patronen te vinden, nu is er keuze zat ;) Zoals jullie wel weten heb ik nogal een specifieke, niet kinderlijke, smaak als het op kinderkleren aankomt. Hier zelden kinderstofjes, maar hoofdzakelijk stoffen die opduiken in de volwassencollecties. 

Op Mondepot vond ik een tijdje geleden een restcoupon van Lucy has a Secret. Een wondermooie wijnrode/paarse stretchfluweel. Het was me bij het zien van de stof al duidelijk welk soort jurk dit moest worden, na wat graven in mijn patronenkast herondekte ik de Milly dress van Mix it Make it. Het patroon is helaas niet meer verkrijgbaar, bij deze een pleidooi om het patroon opnieuw uit te brengen want het is o zo mooi. 


Onder het motto 1 is geen maakte ik nog een tweede Millie in een glitter groen rekbaar stofje
Want welk meisje wil nu niet een glittertastisch jurkje?! Eerlijk? Ik heb het eigenlijk nooit gehad voor glitters en frutsels, zo zie je maar wat een dochter allemaal met je doet :) Onder het groene glitter stofje stak ik wel een zwarte onderrok in voile katoen, gezien de stof toch wel erg doorzichtig was. 


VoilĂ , mijn eerste 2 jurkjes voor de Stik Belgique actie van Flaflinko.
Een actie die mijn 2 favoriete naaithema's in de verf zet; Belgische designers en Belgische patronen. 
Een dikke zoen voor Marjolein voor dit fantastisch initiatief. 


PS. hou de blog maar in de gaten want er volgen nog meer Belgische creaties! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten