dinsdag 30 mei 2017

Feestje! Alweer communietijd!

Het tweede jaar op rij hadden we een communie op de planning staan. Niet evident om het feest van vorig jaar te evenaren, maar toch gingen we de uitdaging aan.

Maxim stond erop dat iedereen een strik verwerkte in zijn outfit, na wat gemompel van de genodigden deed iedereen toch moeite om een strik te verwerken in zijn outfit, de ene al origineelder dan de andere ;) 


Voor de outfits ging ik hoofdzakelijk shoppen bij de Belgische designer, aangevuld met enkele selfmade items. Gezien het thema 'strikjes' was ging ik vooral in die richting aan de slag. Zo maakte ik de strikjes voor de kindjes, een handtasje met strik, een jasje voor boven de dochter haar jurk.







Voor de strikjes gebruikte ik het patroon dat ik reeds uitgebreid testte. Het jasje basseerde ik op noĆ« jas uit La Maison Victor. Ik voerde het jurkje met een gele stof, zo kregen we een leuk geel accent als de mouwen omgedraaid werden. Voor mezelf maakte ik een handtas uit kunstleder met strik natuurlijk. Het patroontje is van Elmstreetlife, gelukkig hebben we een meetlat met inchaanduiding in huis :) Het patroon is in het engels, maar eigenlijk hoef je je enkel op de foto's te basseren, dus geen nood als je engels niet goed is.

Ik moet het toegeven, ik heb lang gebrainstormd, op zoek naar een idee voor de aandenkens. Vorig jaar gaven we de familie een houdertje met fotocollectie, niet makkelijk om te evenaren. Na lang nadenken kwam ik op het idee om fotomagneten te geven. Eerst wou ik graag houten magneten met foto maar na verschillende selfmade pogingen werd duidelijk dat we een andere piste moesten volgen. Bijna per toeval kwam ik op de site van Cheerz terecht, waar ze de perfecte magneten voor mijn project hadden. De doosjes bestelde ik ruim op voorhand bij mijn chineese vriend Ali. Voor de vulling zocht ik dagenlang naar snoepjes met strikjes op, in strikjes vormpjes of iets in het thema. Niet te vinden helaas. Gepersonaliseerde snoepjes was een oplossing maar enkel per 10 kg te krijgen, en dat was nu toch erg veel. Net toen ik besloot de strikjessnoepjes op te geven en voor m&m's in 1 bepaald kleur te gaan ontdekte ik op de m&m site dat je m&m's kon laten bedrukken met je eigen afbeelding en maar 1 kg moest afnemen. Je ziet, de aanhouder wint altijd :) De pot met overschot was alvast een succes op de communie!





Een aandenken aan een geslaagd feest!
PS. de kaartjes lieten we drukken bij smartphoto

2 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan.Strikjes zijn dan ook super. Hij heeft gelijk. De magneten ga ik onthouden voor binnen twee jaar. Toch leuk je uitleven voor een communie. Bij ons zit er gelukkig twee jaar tussen. Www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan.Strikjes zijn dan ook super. Hij heeft gelijk. De magneten ga ik onthouden voor binnen twee jaar. Toch leuk je uitleven voor een communie. Bij ons zit er gelukkig twee jaar tussen. Www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen