maandag 25 mei 2015

Een weekend vol contrasten ...

Aan alle mooie verhalen komt een eind, ook aan dat van mijn grootmoeder. Na 88 jaar moest de wereld afscheid nemen van haar. Nu mag ze eindelijk rusten bij mijn grootvader. Zaterdag namen we afscheid van haar, maar gezien ik meestal rondhuppel in felle kleuren en printjes zat er geen (passend) zwart kleedje in mijn kast. Gelukkig zat er in mijn stofvoorraad nog een grote lap zwarte jeansstof. 't Werd een Burda 7828 met kapmouwtjes. t Bovenstuk voerde ik, dus kon ik snel werken met de overlock. Enkele uurtjes later was mijn rouwkleedje klaar, want ja ook afscheid nemen doen we in stijl!

Met dank aan Victor voor de kunstige foto ;) 

Een dagje later was het eindelijk zo ver ... de communie van ons neefje! Niet alleen het feestvarken moest er piekfijn uitzien maar ook de neefjes konden niet in hun alledaagse outfit komen opdraven natuurlijk.

Tijd om achter mijn naaimachine te kruipen dacht ik onlangs, meestal veel te laat ;)

Voor de oudste zoon maakte in een hemdje. Over het hemdje had ik het al uitgebreid in een vorige blog. Daarbij maakte ik een katoenen bermuda. Ik koos voor de boardwalk, een patroontje dat reeds uitgetekend in mijn kast zat, een snel klaar projectje dus. Maar om het eens anders te doen deed ik de zakken niet bovenop de broek maar gewoon als steekzakjes.


Voor de jongste zoon werd het een fred en ginger hemdje (stofje was zo leuk ;) ) en een korte cisse met extra bilnaad. Gemaakt uit gele gabardine. 



Voor het neefje dat centjes vroeg om een WII te kopen, knutselden we nog snel (uhm niet zo snel gezien de vele verschillende laagjes flex) een Mario t-shirt :) Altijd leuk, een extra'tje bij hun centje :)


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten